تو به چه کسی می گویی “قهرمان”؟

در فیلمهای هالیودی قهرمان کسیست که با نیروهای اهریمنی می جنگد، مردم را نجات می دهد و اجازه نابودی شهر را نمی دهد،
در این فیلمها قهرمان نیرو و زور بسیار زیادی دارد، کارخای عجیب و غریب و معجزه آسا می کند و توانایی های غیر قابل باورش دهان همه افراد رو از تعجب باز میگذارد،
…..
از بچگی همیشه با داستانهای افسانه ای و فیلم های اکشن و تخیلی بزرگ شدیم،
و الان که بزرگتر شدیم باز هم برای ما تعریف قهرمان چیزی شبیه به همان است، در حالی که باید به واقعیت زندگی هوشمندانه نگاه کرد و مجددا پرسید قهرمان و اسطوره کیست؟

آیا او کسی است که هرگز اشتباه نمی کند؟ آیا او کسی است که هرگز در دو راهی شک و تردید انتخاب های سخت گیر نمی کند؟ آیا او کسی است که هرگز نا امید نمی شود؟ هیچگاه این تعریف را برای خودتان شفاف کرده اید؟! یا هنوز هم با همان فرمان کودکی به دنبال این هستید که یک ابر انسان شوید؟

از نظر من قهرمان واقعی کسی است که با خودش کنار بیاید، بر خلاف داستانها و فیلمها، قهرمان واقعی اتفاقا کسیست که جنگ نمی کند…. مخصوصا با خودش.
شمشیر را کنار میگذارد و با شهامت و شجاعت زیاد با خودش صلح میکند. آیا تا به حال تعداد خنجرهایی که به خودتان زده اید را شمارش کرده اید؟
قهرمان واقعی کسی است که می نشیند و حرف دل خودش را میشنود، میگوید: “جانم عزیزم…. دردت چیه؟ چیکار کنم واسه دردت، بیا کمکت کنم….”.
این یعنی قهرمانی، این یعنی یک حرکت بزرگ و عظیم.
اگر کسی جرات کند و قدم اول دوست داشتن و صلح با خودش را بردارد، دنیا رنگ و بوی دیگری برای او می گیرد، آن موقع است که قدمهایش روی زمین بوی افتخار و غرور و قهرمانی می دهد….

پیمان پاریاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست